Gör en drömlista och må bättre!

Hejsan!

Tänkte skriva ett inlägg om drömmar, varför vi behöver drömmar och vad drömmarna kan ge oss.

Vi behöver ha drömmar för att vara lyckliga, för att ha något att längta efter och att uppnå.

Tänk er att ni är deppiga en dag och ni har en dröm och när ni tänker på den drömmen blir ni motiverade istället för deppiga. Jag kan ta en dröm jag har, jag vill starta ett företag i framtiden och när jag tänker på den drömmen även om den kanske inte blir sann så blir jag ändå motiverad i att plugga för att nå den drömmen. Andra drömmar man kan ha är att man ska åka utomlands till ett land någon gång och detta kan man också bli motiverad av.

Att ha drömmar är viktigt, vi blir mer motiverade, gladare och känna oss mer tillfredställd med livet.

Jag har skrivit en drömlista där jag skrivit upp alla mina drömmar som jag har just nu och när jag känner att livet är tungt så går jag tillbaka till den där listan och kollar och får en aha upplevelse att det här ska jag kämpa för och blir motiverad att kämpa för det.

 

Drömlistan fick jag från Mia Törnbloms bok Självkänsla nu!

Hon uppmanar att man var 6-7 månad går igenom drömlistan och bockar för de drömmar man uppfyllt och de drömmar man vill lägga till.

 

Så skapa en drömlista du med för ett bättre liv.

Publicerat i Hälsa