En ny hobby

Tjoho!

Nu är jag hemkommen från Ö-vik, stannade några längre än det som var tänkt från början.
Tåget på nervägen gick i tid och det var väldigt rymligt, bekvämt och rent sagt roligt att åka med tåget.
Det halverade ju resetiden jämfört om man hade tagit buss eller bil. Stort plus där!
Idag när jag klev in på resecentrum i Ö-vik så står det inställt tåg.. Bara det tåget jag skulle åka var inställt.. typiskt då man inte hade köpt någon ombokningsbar biljett så fick man ta bussen till Umeå istället, kom fram till Umeå Östra samtidigt som tåget som gick efter det jag skulle ha tagit kom fram... Men nu är man i alla fall hemma hos djuren och sambon = skönt!

Var ju i Ö-vik och firade min farmor som fyller 80 år på Onsdag, firade henne i förskott. Hennes present från mig var denna enkla, billiga och roliga mus som jag virkat. Jag har nämligen börjat virka amigurumi (djur som är virkade). Musen som ni ser här nedan är min första sådan och mer ska det bli!


Perfekt egengjord födelsedagspresent!

Nu ska jag bara hitta ett nytt djur att virka^^
#1 / / Lovisa:

Men fy, vilken söt amigurumi-mus! :D Du verkar ha en god hand för virkning! jag ser fram emot att se fler! =)

#2 / / Matilda:

så söt! önskar man kunde virka en massa djur o spara på :P