Paus

Tjoho!

Idag har jag varit till studievägledaren för pogrammet och pratat med henne, jag har bestämt att ta ett studieuppehåll i ett år från studierna då jag börjar jobba istället. Vill skaffa nya erfarenheter och utvecklas genom jobb, få komma bort från skolan lite grand. Jag började ju plugga direkt efter gymnasiet och nu är jag ganska less på skolan så det är tid för ett break.

Ska åka till arbetsförmedlingen på Fredag och skriva in mig där hos dem, kan kanske få så kallade praktikplats som de erbjuder ibland. Vi får se hur det blir med den saken. Sedan till veckan ska jag besöka socialstyrelsen för att ansöka om socialbidrag eftersom jag inte kan få akassa då jag inte jobbat förut.

Stort steg det här för mig och jag måste säga att jag tar det som en utmaning i livet. Alltid bra med yrkeserfarenhet i vad det än blir.

Kramar!
Publicerat i Allmänt
#1 / / Pici:

Precis, de kan ju inte gå fel! ;)



Hoppas de går bra med allt och att du får en arbetspraktik snabbt :)

#2 / / el:

vilken fin blogg du har, jag gillar den verkligen! :) du kanske är intresserad av att följa varandra via bloglovin? :)

#3 / / Monica:

Lycka till framöver!!!

Kram/mamma

#4 / / Lovisa:

Strongt gjort av dig som har tagit ett sådant steg! :) Väldigt modigt av dig och jag önskar dig all lycka att det kommer att gå väldigt bra för dig i arbetslivet :D



En annan bra sak om du "skjuter upp" studierna ett år, är att OM jag kommer upp till umeå till hösten så får vi längre tid att kunna umgås! Annars tar du examen 1½ år och flyttar från Umeå, innan jag är klar ;) :D